Pages

Tuesday 17 March 2015

School break


Mereputz


Haha eh betul lah dah 4 bulan cuti lepas SPM kau fikir aku buat apa ? kerja ? tak . duduk tulis blog je kerja. Boleh tahan lah aktiviti pereputan kat rumah sebab dekat sekolah asrama kan so dah terbiasa dengan hectic and active lifestyle ceh konon. Aku rasa bersyukur sebenarnya dapat ditempatkan sekolah asrama sebab dia macam aktiviti kau tersusun walaupun yeah bosan kan tiap hari ulang benda sama haa tak masuk lagi bila kau ialah calon kelas peperiksaan yang ada kelas tambahan sampai rasa nak celup muka dalam kolah air lewlz. tapi sebenarnya yang membuatkan badan sihat dan cergas dan otak cerdas eh walaupun aku tak straight As kau fikir tak cerdas ke otak aku haha.

So selepas 4 bulan akhirnya cuti sekolah semester pertama tahun 2015 yg langsung tidak melibatkan aku telah pun bermula. maka adikadik saya sudah cuti baru bolah nak keluar merayap. Rayap lah sangat. Maka kami pun telah pergi ke Paris selama 3 hari 2 malam haha tipu je Port Dickson sebenarnya oh please lah semenjak tragedi airplane yg banyak menimpa negara tersayang ini serta negara serumpun yang lain membuatkan ayah berasa takut untuk membawa kami sekeluarga ke tempat yg perlu naik flight. Redha



Yeay dah sampai lobby hotel :')

Actually kitorang tak bercuti pun, ni ikut ayah ada kursus kat PD ni so sekali lah sambil tengok pantai. Mana sempat nak bercuti cuti ni walaupun cuti sekolah sama sahaja seperti hari lain yaaah kerana masing masing punyai tugas sendiri seperti menulis blog haha. Memandangkan kami ni berlapan dan takkan muat lah satu bilik maka kami telah pecah kepada dua kumpulan haha ceh macam nak main sukaneka lak. Hotel memana pun kitorang ambil 2 rooms takkan nak jadi sardin dalam bilik tu, orang nak berehat buka jadi sardin ye tak ?






Itu muka orang gembira abaikan je

Bukanlah bercuti sangat lebih kepada food hunting. Nampak kedai ramai org je nak singgah, nak makan haha. Memang lah aku tak boleh nak diet cenni. Hancur lebur harapan aku nak menjadi sekurus Karlie Kloss yg hanya makan salad dan cookies manakala aku makan nasi yg penuh dengan lemak huh dasar rakyat Malaysia sejati !


Haa aimanz pujuklah diri kau sendiri supaya tak dilanda obesiti seteruk Michelin man tyres company tu masyaAllah :')) 


Cendol Bakar. Kenapa mesti nama dia bakar ? tapi sedap nyums



Ni je yang sempat snap yg lain cecepat telan boleh scan dalam perut 






Peace daripada saya, pantai dan stokin 

Yang seksanya tempat yg dikunjungi ramai macam ni really lack of facilities yg sepatutnya. Toilet. Only 3 toilets there dan 2 drpd tu takde air pun nasib baik skill asrama aku tak hilang maka aku pun tadah air guna baldi ((tah siapa punya tah)) dan basuh lah sesikit pepasir dekat yang dah melekat. Ni yang buat aku insaf dan serik nak pergi pantai, leceh lah as a girl kau nak tukar tudung lah baju lah stokin lah hehe again. Kdah semoga cuti semuanya bermanfaat dan lihatlah sekeliling bagi menginsafi diri dengan ciptaan Allah yang Maha Agung. Belajar daripada alam dan people around us.


Goodluck Mira masuk UTP today. May Allah ease your way and all of us. Ameen :')
Lots of love,






4 comments:

  1. Hahahah nama dia cendol bakar sebab tauke kedai tu nama bakar. Saje nak letak nama dia situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku perati je dia bila nak bakar cendol ni hahahahahaha patutlah 😂

      Delete
  2. Sonok..ye man..tunggla..aku dh nak merreput kat rumah ni ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha mar bebiasa je sekarang dah sambung reput balik dah 😂😂😂

      Delete