Pages

Saturday 7 March 2015

Hidup

Habis sekolah


Pertama kali dalam 2015 keluar selain dengan family. Tu pun bukan pergi mana, tujuan utamanya ialah ke Mitc Melaka untuk program Jom Masuk U ! Nak jugak gain ilmu dan pendapat org yg dah lebih berpengalaman tentang result kita dan pathway yg patut untuk sesi pembelajaran seterusnya. Dah ajak sebulan lepas dah ibu utk pergi program ni sebab dengar ada kawan kawan yg pergi kata seronok sebab dapat something new drpd program ni. Tapi tetibe sehari sebelum tu ibu kata tak boleh pergi sebab nak pergi jenguk adik adik kat asrama so okay lah tak pergi dengan ibu lalu aku telah membuat perancangan utk pergi dengan kawan kawan sekolah dolu dolu yg turut baru lepas SPM haha. Perancangan lah sangat, malam before pergi tu baru tanya diorang free tak hmm memang macam ni lah perancangan yg dimaksudkan oleh seorang aimanz, semuanya last minute.


Bersungguh memastikan tarikh yang betul


Dapat contact sofia pukul 1.30 am, sanggup aku stay up semata mata nak tanya dia free tak, lebam mata aku haha. Semua dah contact malam tu tapi semuanya confirm lepas subuh pagi tadi eyaih dahsyat betul perancangan teratur kami. Okay boleh tahan lah program ni sampai sampai je berjujur budak sekolah dari macam macam negeri ada,  yang negeri sembilan pun banyak so kita buat muka matured lepasan SPM 2014 lah . Masuk masuk kena jerit sebab pergi lalu kat pintu orang keluar hahahaha, baru sampai dah buat malu. Hampir semua institusi pengajian tinggi taki kira lah awam ke swasta semua ada. Kat Malaysia's top uni punya confirm lah ramai orang beratur panjang nak kena dengar dia punya short talk. Tapi kitorang ni dah plan mana targeted booth yg kitorang nak pergi sebab masing masing pun macam dah tahu minat sendiri. Kat sini dapat tahu macam macam lah pasal qualification, courses, scholarship and ada yg kena isi borang utk dia hantar surat kat rumah kemudian nanti lah. 


Banyaknya booth, seronok buat tour kat sini


Rezeki sangat dapat jumpa Ketua Umum Puteri SMAPL 2014

Lepastu sambung jalan pergi tanya sana sini macam mana about the asasi, scholar boleh sambung tak, how much students required for these course etc lah. Actually this program really good utk lepasan STPM dgn diploma lah sebab all universities tawarkan degree utk corse macam macam lah tapi tak semua uni ni ada Asasi dan kalau yang ada tu pun, ada yg science only so kalau macam kami tanya tadi, kalau nak Law memang saingan sengit lah and paling penting sebolehbolehnya mereka nak yg English mantap lah. Eh tetiba pasal law haha ni semua sebab Jehan, dia pergi semua booth tanya pasal law, ada abg kat booth UIA tu siap betulkan pilihan upu dia lagi :') and kitorang pun berpeluang have a short conversation dengan Prof. UKM , beliau terangkan tentang Asasi Pintar lah, requirement dia memang mantap lah tapi sungguh baik dan lemah lembut orangnya


Yeay dapat bag baru haha aku nak tunjuk juga walaupun org lain ada juga


Buku ni dapat dalam bag. Bagus buku ni sebab dalam ni ada short description utk masuk uni dari segi akademik and co-curicular activities, ada alamat, e-mail, phone number pusat pengajian tinggi yang tawarkan asasi

Sikit lagi nak cerita. Taktaulah kenapa lepas SPM tu macam banyak pula dugaan dan kena sabar lebih. mungkin tu hikmah result yg aku dapat ? kitorang nak pergi makan then order lah kan, aku order soya dgn soup kuey teow. bila air dah sampai tu, semua air tu betul kecuali aku, aku dapat pineapple. jauhkan minta soya dpt pineapple ? panggil waiter tu tapi aku cakap it's okay. kat situ aku dah pelik kenapa aku cakap okay, padahal before ni aku mmg tak boleh bertolak ansur macam tu. Then order makan sampai, steamboat and semua ala-carte kami. Kali ni apa ? Aku order soup kuey teow, dia bagi spicy fried kuey teow aduh dugaan sungguh lah. bukan apa, aku mana minat kuey teow kalau tak berkuah. tapi dah dia bagi and tgk dlm bil mmg , macam tu haish iRedo je lah. Kenapalah mesti aku ? haa tu lah yg manusia suka tanya pada tuhan, tak pernah nak syukur malah mempersoal ! so aku pun makan je lah dgn redha seredha redhanya.


Sabar je lah. Nasib baik boleh telan dek tekak


steamboat pun steamboat lah haha

Lagi sikit lagi sikit, dah kenyang kitorang merayap satu dataran pahlawan nak cari baju lah kononnya kan hmm konon je lebih. Yang aku tak faham memang betul lah perempuan pantang dgn cermin terutamanya jehan kat mana ada cermin semua dia ajak tina bergambar adudududuh haha





one of our 3576 mirror wefie. wow tingginya kau aimanz wahaha


I found this kat Mango, belanjalah please please. I'm a good blogger what kehkeh

Okay, dah. sikit nak share , esok (8 march 2015) Uniten collaboration with YTN akan buka booth utk lepasan SPM mohon scholarship di Mitc Melaka. Diorang akan terus tgk qualification kita, tengok layak or not terus keluarkan surat tawaran and on spot korang jawab terus terima atau tak. Peluang keemasan lah kiranya sebab org lain kena tunggu dari internet. Okay Good Luck korang for next study :)
Thanks a lot utk abang yg dah bawa kitorang ke Melaka, Athina, Jehan dan juga Sofia. Great outing haha. Ly :*

Aimanz xx


2 comments:

  1. Huhuhu....aiman...comel la KU ko...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi mar puji diri sendiri lah tu 😂😂😂

      Delete