Pages

Wednesday 10 June 2015

The beginning

Sick


Assalamualaikum and hye everybody !

Can't believe myself that I've been away from home for almost 10 days ! After 6 months of holiday, I've lost almost everything of my hostel-living-skills. Living here is totally different compared to school ((well this is uni lulz)). And I even crying worse than those that had never experienced hostel life hmmm.



Registered as a new student on 31st of May 2015 at Cfs, Petaling Jaya. Dua minggu sebelum register, dah datang dah sini sesaje jengah. Satu benda je dalam otak aku time tu "buruknya tempat ni serta usang tapi boleh tahan sebab terletak kat tgh bandar". Masa daftar tu dapat Mahallah FZ level 2, kau tahu apa jadi ? Bilik tu penuh orang takde katil kosong pun padahal aku ada kunci kot eyyyaih pastu pindah level 4. Ini lah zaman kegelapan diri aku kat sini. Rumah takde tangga tetibe dapat level 4 kot tau tak tinggi mana level 4 tu sobssss. Mahallah ni teramat sangatlah jauh dari Al-Malik Faisal Hall ((main hall)). Serious talk jauh yang kau boleh melecet, betul ni tak tipu langsung.


Aku terlalu sedih berada di sini sampai aku menitiskn air mata huhuu. Luckily I just have to spend four days here because my programme having our lectures in Gombak campus. Esoknya lepas daftar tu ibu datang lagi dengan ayah juga haha hanya aku dan Tuhan je tau betapa seronoknya aku walaupun baru semalam jumpa hahahaha. Senior alhamdulillah semuanya baik belaka cuma tempat ni je hmmm janganlah kamu semua berharap tempat ni secantik rumah apartment. Rumah low-cost pun tk mcm ni ((mahallah FZ lah yg lain taktau)). Cuba teka kenapa ? Sebab dulu mahallah ni lelaki punya, tau tau je lah kalau lelaki punya tempat tinggal ni hmmmm hmmmm.

Lepas ibu ayah datang isnin tu, aku tak putus putus cari hikmah di sebalik apa yang ditentukan. Mesti ada sebab. Mana mungkin Allah bagi ujian tanpa mendatangkan perkara yang lebih baik. Obviously hikmah yang aku dapat ialah roommates yang baik, friendly, senang get in and still together in a same room after pindah dari PJ ke Gombak. And one of my rommates is also my classmate so senang nak gerak mana mana semua boleh sama-sama, sesat pun sama sama lah kat Gombak ni haa adeh 



Roommates (:

Takdelah negatif sangat pun cfs PJ ni korang hui. Nice pe sebelah je dengan pasum. Dah bosan tengok muka budak cfs korang tu boleh lah usha pasum lak memang sebelah je ni hahahhaaha. Lepas beberapa ketika aku menghayati tempat ni dari level 4 ni, the view was actually so nice, banyak kereta kat luar hahaha. Seberang sana tu pun ada hospital Asia Columbia maka kalau korang diserang sakit kronik pun jangan risau memang depan tu je haa. Parit pun besar so macam dengar deruan air terjun niagara je bila duk kat bilik tu :'))




Atas ni semua pandangan dari level 4, cantik en 

Ini hallway dekat mana tah, tak sempat pun nak tour campus ni

Dah lah homesick aku menebal sejak duduk sini. Banyak kali teringat kat SMAPL pula bila duduk PJ tu sebab fyi, SMAPL punya hostel teramat sangat lah better dari situ salah satunya sebab tempat tu takde tile and I seriously can't step on it. Sukahati aku je pakai kasut kejap pakai selipar kejap, kasut sukan je tak dalam bilik sebab taknak lah pijak lantai berhabuk 15 inch tu haa. Minggu ni aku nak balik rumah sebab tekak aku tak tahan dah duk telan cafe tiap hari. Aku masih perlukan rencah mee bandung lalu kat tekak hahahaha



I do miss everyone at home, atuk, atuk mak, #tcl esp because I can hug everyone, everywhere, everytime when I want or need it. Tazabbar nak balik makan mee bandung woih haha!

Pray for my best and excel both dunya and after life. Keep moving forward LOI, I miss watcing you guys at classes, hostel and even dewan makan (:


Homesick student,

No comments:

Post a Comment